Operatoriaus klausimai
Norint sulaukti operatyvios ir efektyvios pagalbos, būtina kuo tiksliau atsakyti į operatoriaus klausimus. Visi užduodami klausimai yra suderinti su skubiosios pagalbos tarnybomis, numatyti tarpusavio sąveikos sutartyse ir tarnybų reagavimo schemose (algoritmuose).
Pagrindiniai klausimai:
Koks yra įvykio vietos adresas?
Tai pats svarbiausias klausimas, į kurį atsakymo reikia visoms skubiosios pagalbos tarnyboms. Nežinant tikslios įvykio vietos, negalima išsiųsti reaguojančių pajėgų. Todėl skambinantysis bus paprašytas nurodyti kuo tikslesnį adresą: pasakyti savivaldybės, seniūnijos, miesto, gyvenvietės ar kaimo, gatvės pavadinimą, namo ir buto numerį, laiptinės kodą (jei laiptinės durys turi koduotą spyną).
Tais atvejais, kai nėra galimybių tiksliai įvardinti adreso, reikėtų pateikti kitus orientyrus: pastebėtus kelio ženklus, nuorodas, matomus objektus (pvz., vandens bokštas, karjeras, tiltas ir pan.).
Kartu su skambučiu iš mobiliojo ryšio operatorių gaunami skambinančiojo buvimo vietos duomenys yra naudojami tik kaip pagalbinė priemonė, svarbiausias informacijos šaltinis – pats skambinantysis.
Kas atsitiko?
Reikėtų trumpai ir aiškiai apibūdinti, kas, kada ir kam atsitiko. Jei kviečiama greitoji medicinos pagalba, užtenka trumpai įvardinti pagrindinį nusiskundimą, nes vėliau apie paciento būklę detaliau klausinės greitosios medicinos pagalbos stoties dispečeriai.
Pranešėjo vardas ir pavardė?
Paprastai priimant pagalbos prašymą skambinantysis prašomas prisistatyti. Tik išskirtiniais atvejais, kai reikalinga itin skubi pagalba įvykio vietoje arba skambinantysis jungiamas su skubiosios pagalbos tarnyba, prisistatyti neprašoma.
Kiti operatoriaus užduodami klausimai tiesiogiai priklauso nuo įvykio ir į jį reaguoti turinčių tarnybų. Remdamasis gautais duomenimis, operatorius klasifikuoja įvykį ir užpildo elektroninę pranešimo kortelę, kurios duomenys automatiniu būdu perduodami reikiamoms tarnyboms.