Apie numerį 112

Numeris 112 – tai bendras telefono ryšio numeris, veikiantis visoje Europos Sąjungoje ir už jos ribų, kuris skirtas pranešti apie įvykusią nelaimę ar staiga kilusią grėsmę ir skubiosios pagalbos tarnyboms – policijai, priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms ir greitajai medicinos pagalbai – išsikviesti. Jis yra nemokamas ir veikia nenutrūkstamai: 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę.

Lietuvoje į pagalbos skambučius telefono numeriu 112 atsako ir apie pagalbos poreikį atitinkamas skubiosios pagalbos tarnybas informuoja Bendrasis pagalbos centras.

Skirtingai nei daugelyje Europos šalių, Lietuvoje prie skubiosios pagalbos tarnybų yra priskiriami ir aplinkosaugininkai, kurių kompetencijai priklauso įvykiai su laukiniais gyvūnais, pranešimai apie pažeidimus aplinkosaugos srityje, taip pat incidentai su gyventojams ar aplinkai pavojingomis cheminėmis medžiagomis. Taigi, Lietuvoje į pagalbos prašymus numeriu 112 reaguoja keturios skubiosios pagalbos tarnybos: policija, priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, greitoji medicinos pagalba ir aplinkosauga.

Skambinti numeriu 112 galima iš bet kokio telefono aparato (taksofono, fiksuoto ryšio, mobiliojo, išmanaus) surenkant tik tris skaitmenis: 1, 1 ir 2. Skambutis yra nemokamas, todėl juo galima skambinti ir neturint SIM kortelės. Labai svarbu, kad skambutis telefono numeriu 112 visuose ryšio tinkluose turi prioritetą, t. y., tais atvejais, kai yra dideli skambučių srautai, skambučiui numeriu 112 yra suteikiama pirmenybė.

Tačiau numeriu 112 galima ne tik skambinti. Skubiąją pagalbą galima išsikviest ir SMS žinutėmis, naudojantis mobiliąja aplikacija ar išsiunčiant „eCall“ signalą.