Pagalbos iškvietos sistema „eCall“

„eCall“ – tai pagalbos iškvieta telefono numeriu 112, kai automatiškai arba rankiniu būdu suaktyvinama transporto priemonėje įrengta sistema ir užmezgamas ryšys tarp transporto priemonės ir Bendrojo pagalbos centro. Ji privaloma visuose nuo 2018 metų kovo 31 dienos Europos Sąjungoje parduodamuose naujų tipų lengvuosiuose automobiliuose, bet gali veikti ir senesniuose, jei juose yra sumontuota reikiama įranga.

Įvykus eismo įvykiui, automobilyje įrengti jutikliai sureaguoja į smūgį ir suaktyvina automatinę sistemą. Ji gali būti aktyvuota ir rankiniu būdu, paspaudžiant „eCall“ mygtuką automobilio salone. Suaktyvinta sistema nusistato tikslią automobilio buvimo vietą, judėjimo kryptį, automobilio modelį, degalų rūšį, keleivių skaičių ir visą šį duomenų rinkinį mobiliojo ryšio tinklais perduoda į Bendrąjį pagalbos centrą.

Bendrojo pagalbos centro informacinė sistema savo ruožtu išsiunčia automatines užklausas į VĮ „Regitra“ ir „EUCARIS“ automobilių duomenų bazes ir iš jų gali priimti papildomą informaciją apie automobilį (pvz., valstybinis numeris, spalva ir pan.).

Gavus informaciją apie avariją patyrusią transporto priemonę, į nelaimės vietą išsiunčiamos reikiamos pagalbos tarnybos.

Automatinė pagalbos iškvieta yra ypač naudinga tais atvejais, kai įvykus eismo įvykiui vairuotojas ir galbūt kartu su juo esantys keleiviai yra netekę sąmonės arba yra sužeisti ir negali patys paskambinti numeriu 112. Greitesnis pagalbos tarnybų atvykimas gali padėti išsaugoti jų gyvybes.